PETKİM’İN MÜŞTERİ ŞİKAYET YÖNETİM SİSTEMİ BELGELENDİ

PETKİM PETROKİMYA HOLDİNG A.Ş.
BASIN BÜLTENİ (05.11.2013)
Müşteri odaklı çalışmalara ağırlık veren Petkim, Türkiye petrokimya sektöründe TS ISO 10002 Müşteri Şikayet Yönetimi Sistemi’ne geçen ilk şirket oldu.  Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, “Şirketimizin genlerinde kalite var. Alınan belge müşteriye yönelik tüm süreçlerde etkin bir standardımız olacak.” dedi.
 
Hayatımızdaki birçok ürünün temel hammaddesini üreten Petkim, müşteri odaklı çalışmalarını aldığı belgeyle taçlandırdı. Türkiye petrokimya sektöründe TS ISO 10002 Müşteri Şikayet Yönetimi Sistemi’ne geçen ilk şirket olan Petkim, TSE tarafından şeffaflık, erişebilirlik, objektiflik, hesap verebilirlik, sürekli iyileştirme gibi birçok standardda ele alınan değerlendirmelerden başarıyla geçti. Petkim’in Aliağa’daki şirket merkezinde düzenlenen TS ISO 10002 Müşteri Şikayet Yönetim Sistemi belgelendirme törenine İzmir Vali Yardımcısı İsmail Kaya ve TSE Başkanı Hulusi Şentürk katıldı. Törende konuşan Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, “Şirketimizin genlerinde kalite var. Bugüne kadar ki tüm çalışmalarını döneminin ihtiyaçlarını dikkate alarak geliştirmiş olması başarısının temelini oluşturuyor. Alınan belge müşteriye yönelik tüm süreçlerde etkin bir standardımız olacak.” dedi.
 
Petkim’de entegre üretim sisteminin oldukça başarılı çalıştığını dile getiren Sadettin Korkut, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugüne kadar uyguladığımız müşteri ilişkileri yönetim sistemleri, QDMS süreci ve şimdi ISO 10002 Müşteri Şikayet Yönetimi Sistemi birer basamak oluşturuyor. Şirketimiz bu sistem standartlarını benimseyip geliştirerek önümüzdeki dönemde daha uluslararası başarılar gerçekleştireceğiz. Ana hissedarımız olan SOCAR’ın Rafineri-Petrokimya-Enerji-Lojistik Entegrasyonu vizyonuyla ele aldığı yatırımlar önümüzdeki birkaç yıl içinde üretime başlamış olacak.”
 
Türk Standardları Enstitüsü Başkanı Hulusi Şentürk, Petkim ve SOCAR’ın TSE’nin önemli müşterileri arasında yer aldığını söyledi. Petkim’in TSE’den daha çok yönetim sistemlerine yönelik belgelendirme aldığını ifade eden Hulusi Şentürk, “Ürün standardlarının geliştirilmesi hizmetlerine doğru yönlendirmemiz gerekiyor. Petrokimya ürünleriyle ilgili ulusal ve uluslararası standardların geliştirilmesinde Petkim’le işbirliği içinde olmak istiyoruz. Petkim pazarı bizden çok daha iyi biliyor. Biz de bir konu hakkında ne yapılması gerektiğini iyi biliyoruz. İşbirliğini bu alanda ortaya koymak önemli olacak. TSE olarak yeni belge çalışmalarına da devam ediyoruz. SR 10 Sosyal Sorumluluk Belgesi bunlardan biri.” şeklinde konuştu.
 
İzmir Vali Yardımcısı İsmail Kaya da, Petkim Yarımadası’na yapılacak yatırımlardan gurur duyduğunu belirterek, “Bu yatırımlar geleceğimize yönelik daha umutlu bakmamızı sağlıyor.” dedi.
TS ISO 10002 Müşteri Şikayet Yönetimi Sistemi, bugüne kadar Türkiye’de Petkim dışında 98 kuruluşta uygulanırken bu rakamı sadece 3’ü kimya sanayi şirketlerinden oluşuyor. Sistem şirketlere müşteri şikayeti ile karşılaşılan durumlarda nasıl davranmaları gerektiğine dair yol gösterirken, müşteri ile yaşanan problemlerin en adil şekilde ele alınmasını sağlıyor.
 
PETKİM’İN MÜŞTERİ ŞİKAYET YÖNETİM SİSTEMİ BELGELENDİPETKİM’İN MÜŞTERİ ŞİKAYET YÖNETİM SİSTEMİ BELGELENDİ

Diğer Basın Bültenleri