PETKİM, YENİ YATIRIMLARLA MÜŞTERİYE DAHA DA YAKINLAŞIYOR

PETKİM PETROKİMYA HOLDİNG A.Ş.
BASIN BÜLTENİ (27.02.2014)

 

Türkiye petrokimya sektörünün tek hammadde üreticisi Petkim, Adana’daki müşterileriyle bir araya geldi. Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, her yılfabrikalara ortalama 100 milyon dolar kapasite ve verimlilik artışına yönelik yatırım gerçekleştirildiğini söyledi. Korkut, satışta ise müşteri taleplerini dikkate alan pazar odaklı dinamik planlama politikasıyla hareket ettiklerini dile getirdi.

 

Türkiye petrokimya sektörünün tek hammadde üreticisi Petkim, farklı şehirlerde gerçekleştirdiği müşteri buluşmalarına devam ediyor. Doğu Akdeniz Bölgesi’nde faaliyet gösteren müşterileriyle Adana Sanayi Odası’ndabiraraya gelen Petkim yöneticileri, yeni satış ve pazarlama stratejileri ile Petkim Yarımadası’nda gerçekleştirilecekentegre yatırımlar hakkında bilgiler paylaştı. Dünya, petrol ve petrokimya sektöründe yaşanan gelişmelerin de ele alındığı toplantının ev sahipliğini Adana Sanayi Odası yaptı.


Plastik sanayiinden firmaların temsilcilerinin yoğun katılım gösterdiği Bölge Toplantısı’nın açılışında konuşan Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, şirketin müşteri odaklı, pazarın ve piyasanın beklentilerini sürekli izleyen bir satış stratejisi benimsediğini belirterek, “Dünyanın en açık rekabet şartlarını taşıyan petrokimya sektöründe güçlü bir şekilde rekabet ediyoruz.” dedi. Müşterilerle daha yakın ilişki kurma temelinde gerçekleştirilen pazar odaklı dinamik planlama politikasının Petkim’in kâr marjlarına da olumlu yansıdığını belirten Korkut, “Müşteri ve pazar dinamiklerine göre üretim yapıp optimizasyon ve operasyonel verimlilik üzerinde çalışıyoruz. Sürekli olarak maliyetleri düşürüp hizmet ve ürün kalitemizi arttırmayı amaçlıyoruz.” dedi.

 

KAPASİTE ARTIŞI VE VERİMLİLİĞE 125MİLYON DOLAR YATIRIM

2013 yılında Petkim’e kapasite artışı, planlı bakım ve üretimde verimlilik artırma kapsamında yaklaşık 125 Milyon Dolar yatırım harcaması gerçekleştirmiş olacağını kaydeden Sadettin Korkut, sağlıklı, sürdürülebilir, cari açığı körükleyici olmayan bir büyümenin tek yolunun yerli üretimden geçtiğini dile getirdi. Korkut, Petkim’de bir kişiye istihdam sağlandığında bunun diğer sektörlerdeki çarpan etkisiyle 5 kişiye ulaştığını ifade etti.


Petkim’i rakiplerinden ayıran en önemli özelliğin, yerli üretici kimliğinin yanı sıra, müşterilerine 7 gün 24 saat teknik ve satış sonrası hizmet verebilmesi olduğunu belirten Korkut, her türlü teknik imkanın yanında müşterilerle yüz yüze temasa da büyük önem verdiklerini dile getirdi. SOCAR’ın PetkimYarımadası’nda planladığı entegre yatırımların birer birer hayata geçirildiğini, başta STAR Rafinerisi, PETKİM Konteyner Limanı ve STEP Enerji Santrali’nin devreye girmesi ile şirketin üretim maliyetlerinde ciddi verimliliğe ulaşacağını kaydeden Sadettin Korkut, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Müşterimizi dinleyip, anlayıp, onlara daha iyi hizmet verebilmenin arayışı içindeyiz. Sizlerle beraber iş yapacağız.İşimizi birlikte büyüteceğiz. Türkiye’nin sınırları açık, herkes istediği yerden istediği malı getirebiliyor. Pazar odaklı dinamik planlama, optimizasyon, maliyet düşürme veoperasyonel verimlilik ile sürdürülebilir karlılık odaklı hareket ediyoruz. Petkim, dünyada onlarca rakibi ile mücadele eden bir şirket. Avantajlarımız ise elbette en başta ürünlerimizin kalitesi, teknik destek üstünlüğümüz, insan kaynağımız ve müşterimizin her an yanında olmamız. Müşterilerimizin dile getirdiği her türlü öneri ve eleştiriyi dikkatle dinledik, notlarımızı aldık. Düzenlediğimiz bu toplantılar, iş süreçlerimizi iyileştiren çok önemli bir katkı sağlıyor.” dedi.


Toplantıda Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Fatih Karakaya, Pazarlama Müdürü Dr. Mevlüt Çetinkaya ve Satış Müdürü Kerem Kocaoğlu tarafından yapılan sunumlarda da dünya petrokimya sektöründeki gelişmeler ve Petkim’in yeni satış satış ve pazarlama stratejileri hakkında kapsamlı bilgi verildi. Petkim daha önce İzmir, Kayseri, Adana, İstanbul ve Gaziantep’te de Müşteri Bölge Toplantıları düzenlemişti.

 

Diğer Basın Bültenleri